woensdag 24 december 2008

Wie is de Rode Pinguïn?


Leeftijd? Officieel ben ik geboren op 1 mei 2008. Maar eigenlijk ben ik al zo oud als de mensheid.
Geboorteplaats? In Oostduinkerke heb ik een naam gekregen.
Woonplaats? Sinds kort gedomicilieerd in ’t Stad.
Waar liggen je roots? Ik ben de vrucht van een liefdevolle omhelzing tussen een rode aap en een pinguïn met lef. Mijn ouders hebben elkaar gevonden aan de rand van het oerwoud. En hoewel het water eerst te diep leek heeft de goesting het gehaald. De rest is geschiedenis.
Waar in Metropool werk je? Overal waar ze buiten de lijntjes durven te kleuren.
Sinds wanneer? Sinds het bestaan van de organisatie.
Wat doe je juist? Mensen aanzetten tot vernieuwing.
Wat vind je leuk aan je werk? Dat ik niets alleen moet doen: we zijn met 250 om het te klaren.
Wat niet? Dat sommigen van mijn collega’s niet geloven in mijn meerwaarde.
Voor wie heb je een boon binnen Metropool? Voor diegene met hun hart op de juiste plaats en een boon voor de doelgroep.
Wat is er goed aan Metropool? Dat men er bewust onbekwaam durft te zijn om tot nieuwe inzichten te komen.
Wat kan beter? Vertrouwen in het eigen kunnen.
Wat hoop je cadeau te krijgen? De biografieën van mijn ouders. Hun verhaal is neergeschreven in twee kleine boekjes: “Mijn organisatie is een oerwoud” van Jef Staes en “Mijn ijsberg smelt” van John P. Kotter.
Wat is je grootste wens voor 2009? Dat Metropool en in navolging heel 't Stad rood mag kleuren van mijn nageslacht. En dat de Metropolers goed voor het kleine grut zullen zorgen zodat ze fier kunnen zijn op hun nieuwe habitat.
Waarom neem je deel aan het Changeteam? Het is één van mijn kerntaken. Hier haal ik mijn levensenergie.
Wat verwacht je ervan? Dat de energie zich een weg baant door de organisatie en iedereen aansteekt. Positieve vibes!

Geen opmerkingen: